Polski  |  English www.dpd.com Centrum prasowe

Archiwum: zobacz starsze informacje prasowe 2008.

Archiwum informacji o naszej działalności, nowych produktach i usługach.

Informacje prasowe 2008
12 | 2008 - DPD Polska głównym partnerem wydania pierwszego na rynku Słownika pojęć logistycznych

DPD Polska jest głównym partnerem polsko - angielskiego Słownika pojęć logistycznych, który 21. grudnia nakładem wydawnictwa MJ Media ilogisyka.pl ukazał się na polskim rynku. Autorem słownika jest prof. Maciej Szymczak, profesor nadzwyczajny w Katedrze Logistyki Międzynarodowej na Wydziale Gospodarki Międzynarodowej Akademii Ekonomicznej w Poznaniu.

Słownik pojęć logistycznych. Angielsko-polski, polsko-angielski powstawał w oparciu o doświadczenia i potrzeby ludzi logistyki - jest praktycznym i profesjonalnym narzędziem. Zawiera blisko 7,5 tysiąca specjalistycznych terminów z logistyki i zarządzania logistycznego oraz blisko 300 skrótów dotyczących transportu, magazynowania, marketingu, handlu oraz towaro- i ładunkoznawstwa. W Słowniku znalazły się pojęcia związane z zaopatrzeniem, produkcją, dystrybucją, obrotem opakowaniami i materiałami oraz utylizacją odpadów. Szeroko potraktowana została również tematyka infrastruktury transportowej.

Logistyka posługuje się swoistym językiem, który potrafi zaskoczyć nowymi formami nawet wykwalifikowanych pracowników branży. Równie trudne jest swobodne i bezbłędne porozumiewanie się pojęciami logistycznymi w języku angielskim. Słownik pojęć logistycznych to poręczne i przydatne narzędzie pracy dla logistyków, posługujących się na co dzień językiem angielskim. Pozycja jest typowym słownikiem terminów i często poszukiwanych pojęć dotyczących branży TSL. Należy zwrócić uwagę, iż do tej pory nie ukazała się w kraju publikacja o charakterze słownikowym, dedykowana logistykom. To pierwszy tego rodzaju zbiór słownictwa branżowego. Sama inicjatywa jego wydania wychodzi naprzeciw oczekiwaniom zarówno kadry managerskiej jak i pracowników logistyki, a tym samym jest dla nas niezwykle cenna. Specjalistyczne formy języka logistyki zebrane zostały tu zarówno w formie tradycyjnej - książkowej jak i elektronicznej. I jest to, moim zdaniem, jego wielką zaletą i zarazem powodem, dla którego gorąco polecam korzystanie z tej najnowszej publikacji - przekonuje Maciej Głowacki, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu DPD Polska.

Słownik pojęć logistycznych skierowany jest do menedżerów oraz pracowników branży TSL. Jednak dzięki swojej przekrojowości jest przydatny także osobom, które w swojej codziennej pracy mają do czynienia z szeroko rozumianym transportem.

Autor słownika, prof. Maciej Szymczak jest znakomitym naukowcem oraz praktykiem. Starałem się na tyle aktualizować pojęcia, aby opracowanie odzwierciedlało aktualne tendencje w logistyce. Wyszczególnione w nim słownictwo dotyczy więc zintegrowanych łańcuchów dostaw, sieci i usług logistycznych, logistyki w usługach, logistyki miejskiej i międzynarodowej. Nie zabrakło także pojęć związanych z zarządzaniem strategicznym w przedsiębiorstwie, technologiami teleinformatycznymi i rozwojem rozwiązań e-biznesowych, komentuje swoją pracę autor.

Wydawcą Słownika jest MJ MEDIA ilogistyka.pl. Partnerem głównym publikacji jest DPD Polska. Pośród patronów medialnych znajdują się portal transport.pl oraz magazyny: Spedycja Transport Logistyka, Logistyka a Jakość i Ciężarówki.

Słownik można nabyć za pośrednictwem stron portalu ilogistyka.pl oraz w księgarniach internetowych. Będzie również dostępny podczas konferencji i imprez logistycznych. Do wydania książkowego dołączona jest elektroniczna wersja słownika.

10 | 2008 - Nowy Oddział DPD Polska w Warszawie

13 października nastąpiło oficjalne otwarcie nowego oddziału DPD Polska. Oddział będzie pełnił także funkcję sortowniczą, a więc wpłynie na poprawę doręczeń paczek w regionie mazowieckim.

Wartość inwestycji warszawskiej wynosi ok. 1,85 mln PLN netto. W tej kwocie zawarty jest koszt najmu powierzchni magazynowej w Pruszkowie pod Warszawą oraz wyposażenia oddziału w przenośniki rolkowe.

Do użytkowania przekazane zostało 6500 m2 powierzchni biurowej i magazynowej. W nowym oddziale w Warszawie zatrudnienie znalazło około 130 osób (pracowników biurowych i magazynowych) oraz ok. 120 kurierów (do końca br roku ich liczba wzrośnie do 140).

Obiekt posiada 37 bram kurierskich oraz 6 doków przeładunkowych. Wyposażony jest w przenośniki rolkowe o wysokości 80 cm i szerokości 1 m, pomost dla ruchu paletowego z przenośników oraz teleskopowy przenośnik taśmowy, służący do załadunku i rozładunku paczek bezpośrednio z naczep.

DPD Polska zadbała również o swoich pracowników i współpracowników, organizując dla nich transport do pracy.

10 | 2008 - DPD Polska o reducji emisji CO2

W w Villa Foksal w Domu Dziennikarza w Warszawie odbyła się debata pt. 'Emisja CO2 a strategia budownictwa: certyfikat energetyczny, energooszczędne technologie budowlane i ekologiczny transport jako elementy redukcji emisji CO2'.

Tematem spotkania były rozwiązania stosowane przez przez branże energetyczną, budowlaną i transportową mające na celu redukcję emisji CO2. W dyskusji z Olgierdem Dziekońskim - Wiceministrem Infrastruktury udział wzięli m.in. przedstawiciele Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego, Konfederacji Budownictwa i Nieruchomości, Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa, Grupy Knauf Polska Sp. z o.o., GeoPost Group oraz DPD Polska. Głos w dyskusji DPD Polska - partnera merytorycznego debaty - jest kolejnym działaniem firmy w obszarze edukacji ekologicznej. Edyta Górecka – Dyrektor Dyrektor Personalna oraz Członek Zarządu DPD Polska Sp z o.o. przedstawiła 'miękkie' działania firmy w tym obszarze.
'Jesteśmy w naszej polityce uczciwi, nie rzucamy słów na wiatr, mamy zarabiać, przy tym nie przerzucamy kosztów na klienta – ważne jest dla nas to co dzieje się tu i teraz i to nie są chwyty reklamowe. Nie robimy zatem wielkich kampanii bilboardowych i PRowskich. Chcemy edukować pracowników i dzięki polityce drobnych kroczków przyczyniać się do redukcji szkodliwego wpływu na środowisko'.

DPD Polska edukuje również rynek, dając klientowi wybór pomiędzy transportem drogowym zamiast lotniczego. DPD zwiększa zatem świadomość klientów, że w dbałości o środowisko latać powinniśmy poza Europą, a w samej Europie wozić paczki. Na potwierdzenie tej tezy Szefowa Komunikacji GeoPost Marion Egal zaprezentowała nowe narzędzie, wdrażane w Grupie GeoPost, w tym w DPD Polska. Prezentowany ECO-kalkulator pozwalają na dokonanie w prosty sposób analizy porównawczej transportu lotniczego i drogowego pod kątem ich udziału w globalnej emisji CO2.

Więcej informacji odnajdą Państwo na stronie http://www.dpd.com/reduce_co2.html oraz w załączonych dokumentach.

07 | 2008 - DPD wita nowego członka sieci

Paryż, 16 lipca 2008 – po uzyskaniu zgody antymonopolowej Grupa GeoPost potwierdziła wykupienie od Legermax pozostałych udziałów w DPD Serbia.

Dotychczas GeoPost posiadał 30% udziałów w DPD Serbia. Zmiana w ilości udziałów weszła w życie ze skutkiem natychmiastowym.

'Wraz z wykupieniem DPD Serbia, GeoPost jeszcze bardziej wzmocnił swoją pozycję i pokazał zainteresowanie regionem Adriatyku, który ze względu na rosnącą wymianę towarową, tak w samym regionie jak i z rynkami sąsiednimi, odgrywa istotną rolę w europejskiej sieci DPD. Serbscy Partnerzy biznesowi w stają się coraz bardziej wymagający w stosunku do swoich usługodawców, dlatego naszym celem jest jak najszybsze osiągnięcie na tym rynku pozycji lidera w jakości oferowanych usług. GeoPost ma ambitne plany rozwoju na serbskim rynku, nasz lokalny zespół zamierza wykorzystywać praktyczną wiedzę DPD oraz dotychczasowe doświadczenia na rynkach sąsiednich' – mówi Adam Chazanow, Dyrektor ds. planowania i strategii regionu CSEE.

Z główną siedzibą w Belgradzie i oddziałami w Nis, Cacak i Novi Sad, już dziś DPD Serbia ma silną pozycję na rynku lokalnym. Klienci DPD w Serbii mogą obecnie korzystać z takich usług jak serwis krajowy, dwustronna wymiana międzynarodowa (eksport i import), usługa przesyłki za pobraniem (COD).

07 | 2008 - Złoty Laur Klienta i Grand Prix dla DPD Polska

Już trzeci rok z rzędu DPD Polska została wybrana przez Klientów najlepszą marką w kategorii 'Usługi Kurierskie'.

DPD Polska po raz trzeci zdobyła Złoty Laur Klienta w kategorii usługi kurierskie, w konkursie zorganizowanym przez Grupę Media Partner, wydawcę 'Rzeczy o Biznesie' - dodatku ukazującego się na łamach 'Rzeczpospolitej' oraz 'Przeglądu Gospodarczego' - informacyjnego dodatku Gazety Prawnej. Z uwagi na uzyskanie przez firmę DPD Polska Sp. z o.o. już po raz trzeci największej liczby głosów i pozytywnych ocen, decyzją redakcji, firma otrzymała również prestiżowy Platynowy Medal Grand Prix Konkursu Laur Klienta 2008!

Konkurs 'Laur Klienta' jest projektem tworzonym przez polski rynek konsumencki i pozwala wyłonić najpopularniejsze i najbardziej cenione przez polskich klientów i konsumentów produkty i usługi na krajowym rynku. Są to firmy i produkty najczęściej wskazywane przez konsumentów, pozytywnie oceniane i rekomendowane innym osobom. Badania mają na celu określenie poziomu powszechnej popularności konkretnych produktów i usług, biorąc pod uwagę znajomość marki oraz opinie na jej temat.


'Dziękujemy naszym klientom, którzy obdarzają nas dużym zaufaniem i kształtują naszą opinię na rynku. W konkursie nie klasyfikuje się wielkości sprzedaży, lecz opinie samych konsumentów mówiące, który produkt postrzegany jest jako najlepszy, najbardziej pożądany i najbardziej godny polecenia. Tym bardziej więc przyznanie DPD Polska nagrody Złoty Laur Klienta i Platynowego Medalu Grand Prix jest dla nas satysfakcjonujące. Świadczy o tym, iż jesteśmy wiarygodnym i solidnym partnerem biznesowym. Stanowi również nagrodę dla całej firmy i jej pracowników za całoroczny wysiłek wkładany w profesjonalną obsługę klientów i gwarancję najwyższej jakości usług' – powiedział Rafał Nawłoka Prezes DPD Polska.

Badanie wyłaniające zwycięzców konkursu 'Laur Klienta 2008' zostało przeprowadzone na terenie całego kraju z wykorzystaniem metody 'face to face' przez ankieterów oraz sondaże telefoniczne wśród gospodarstw domowych i polskich przedsiębiorstw. 'Laur Klienta' to program konsumencki, który co roku wyłania najpopularniejsze produkty i marki w prawie 300 kategoriach. W ogólnopolskim sondażu udział wzięło tysiące Polaków wskazujących na najwyżej cenione przez siebie wyroby, marki i usługi. Najlepszym przypadły złote, srebrne i brązowe godła oraz wyróżnienia.

06 | 2008 - Pierwsze miejsce dla DPD Polska w rankingu TOP 500 - drugi rok z rzędu.

DPD Polska uplasowała się na pierwszym miejscu w rankingu TOP 500 najefektywniej zarządzanych firm transportowo-logistycznych.

TOP 500 to ranking, opracowany przez Data Group Consulting wspólnie z redakcją dwumiesięcznika Eurologistics. Przy tworzeniu rankingu korzystano z danych pochodzących z zeznań finansowych i wskaźników ekonomicznych firm z branży TSL pozyskiwanych z krajowego rejestru sądowego. Celem zestawienia jest dokonanie wszechstronnej oceny rentowności i efektywności gospodarowania przedsiębiorstw transportowo-logistycznych. To co wyróżnia ww. ranking od większości zestawień danych jest analiza firmy pod względem wielu różnych wartości finansowych m.in. tj. rotacja aktywów, płynność finansowa czy zadłużenie. Tym samym nie jest to analiza, która opiera się wyłącznie na porównaniu wielkości przychodów ze sprzedaży.

'Z radością przyjęliśmy wiadomość, że po raz kolejny nasza firma znalazła się w gronie najefektywniej zarządzanych firm transportowo-logistycznych. Już trzeci rok z rzędu dzięki przemyślanym decyzjom zarządczym udało nam się uzyskać czołową pozycję w rankingu TOP 500. To wielkie wyróżnienie, zważywszy na fakt, że ranking pokazuje rozkład sił na rynku, a firmy ujęte w zestawieniu uzyskują długofalowo wiarygodność w oczach kontrahentów' – mówi Rafał Nawłoka, Prezes DPD Polska.

Pozycję DPD Polska w tabeli wyznacza suma miejsc w poszczególnych kategoriach. Zestawienia dokonano, dzieląc za każdym razem 500 branych pod uwagę firm na pięć grup. Symbolem A oznaczono 100 najlepszych w danej dziedzinie firm, a kolejne grupy firm odpowiednio symbolami B, C, D i E.*

* Szczegółowe wyniki badań można znaleźć w numerze 3/2008 'Truck&Business Polska'

06 | 2008 - DPD Polska w czołówce rankingu firm TSL polski rynek TSL wg Rzeczpospolitej

DPD Polska, już drugi rok z rzędu, otrzymała wyróżnienie Mobile 2008 w kategorii wielkości przychodów ze sprzedaży podstawowej w 2007 roku - usługi kurierskie. Nagroda przyznawana jest od 2007 roku przez magazyn Logistyka Transport Spedycja, dodatek do dziennika Rzeczpospolita, firmom nominowanym w rankingu branży TSL.

2007 rok był bardzo dynamicznym okresem dla DPD Polska, kiedy to odnotowaliśmy największy przyrost w historii firmy - 52 procent w porównaniu z 2006r. Co znamienne wzrost całego rynku TSL odnotował znacznie mniejszą dynamikę 17-20 procent. Ilość przewiezionych przez DPD paczek w segmencie krajowym przekroczyła 18 milionów sztuk. Taki wynik możliwy był dzięki przeprowadzonym inwestycjom, stałemu doskonaleniu serwisu, a także bieżącemu monitoringowi potrzeb klientów i wychodzeniu naprzeciw ich oczekiwaniom. Z satysfakcją przyjęliśmy wiadomość o wyróżnieniu DPD Polska nagrodą Mobile i wierzymy, że docenią to również obecni i przyszli klienci naszej firmy - mówi Rafał Nawłoka, Prezes DPD Polska.

Ranking największych w Polsce firm branży Transport Spedycja Logistyka publikowany jest na łamach dziennika Rzeczpospolita, na podstawie badań przygotowywanych przez zespół Zakładu Transportu i Logistyki Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Ma on na celu zbadanie dynamiki rozwoju firm branży TSL na polskim rynku. Wysokie wskaźniki ekonomiczne, które DPD osiągnęła na rynku krajowym w 2007 roku uplasowały firmę na 16 miejscu w generalnej klasyfikacji 12 edycji rankingu Rzeczpospolitej. DPD Polska uzyskała przychody ze sprzedaży na poziomie 307 mln złotych.
 
Warto nadmienić, iż w 2007 roku przychody przedsiębiorstw sektora logistycznego wzrosły w porównaniu z 2006 rokiem o ponad 18, to jest trzy razy szybciej niż przyrost PKB Polski. W powszechnej opinii polski rynek usług logistycznych jest konkurencyjny nawet w porównaniu z zachodnioeuropejskim.

06 | 2008 - SZYBKIE POŁĄCZENIE Z INTERNETEM DZIĘKI NETII i DPD POLSKA
Netia wybrała DPD jako dostawcę usług kurierskich

Netia podpisała kontrakt na świadczenie usług kurierskich z DPD Polska. Jako lider na rynku telekomunikacyjnym, współpracując z odbiorcami swoich produktów Netia kładzie ogromy nacisk na terminowość dostaw, która jest dla tej firmy sprawą kluczową. W procesie poszukiwania operatora logistycznego, zdolnego zagwarantować szybkość i terminowość dostarczania przesyłek, niezależnie od lokalizacji odbiorcy, wybór firmy Netia padł na DPD Polska, lidera rynku kurierskiego w segmencie usług wartości dodanej.

Istotnymi kryteriami wyboru firmy kurierskiej były ponadto wysoka jakość oferowanych usług oraz duża elastyczność w dostosowaniu systemu informatycznego. Z powyższych względów Netia zdecydowała się powierzyć swoje przesyłki DPD Polska, firmie, która dzięki swojemu zasięgowi i możliwościom operacyjnym, była w stanie zagwarantować kompleksową, szybką i terminową obsługę przesyłek.

Z uwagi na skalę swojej działalności - z usług dostępu do Internetu Netii korzysta ponad 270.000 klientów - dużą liczbę wysyłanych przesyłek /w okresie od maja 2007 do kwietnia 2008 DPD przewiozła 120 tys. przesyłek Netii/ oraz czas potrzebny na ich przygotowanie i wystawienie dokumentów, Netia jest bardzo wymagającym Klientem. Jako taki, Netia oczekiwała od dostawcy usług logistycznych ustalenia konkretnych czasów odbioru przesyłek, jak również bardzo wysokiej jakości i skuteczności doręczeń.

W związku z potrzebami Netii firma DPD ustaliła konkretne przedziały czasowe doręczenia przesyłek /12-15:00, 15-18:00, 18-21:00 dla danego kodu pocztowego/. Jednocześnie klienci firmy Netia w każdej chwili mają możliwość sprawdzenia m.in. dostępności kurierów DPD w poszczególnych lokalizacjach i strefach czasowych w całej Polsce. Oznacza to, że końcowy odbiorca może sam określić dogodny dla siebie czas i adres doręczenia: w miejscu zamieszkania, pracy, na wakacjach, czy w oddziale DPD. Odbiorca sam decyduje o chęci skorzystania z usług i opcji dodatkowych, definiując w ten sposób ostateczną cenę doręczenia.

Tworząc DPD Consumer Premium braliśmy pod uwagę potrzeby zarówno klientów biznesowych jak i indywidualnych. Wyszliśmy naprzeciw oczekiwaniom rynku, oferując produkt, który gwarantuje satysfakcję końcowym odbiorcom a tym samym zwiększa konkurencyjność firm z nami współpracujących. Zadowolenie naszego partnera ze współpracy traktujemy priorytetowo - mówi Rafał Nawłoka, Prezes DPD Polska

Ponadto, wychodząc naprzeciw wysokim wymaganiom Netii w zakresie  jakości i skuteczności doręczeń, DPD Polska zagwarantowała Netii takie usługi jak: dokumenty zwrotne, doręczenia do rąk własnych, weryfikację danych odbiorcy, powiadomienie SMSem lub e-mailem, a także usługę przesyłki zwrotnej, gwarantującą zwrot podpisanej umowy na usługi telekomunikacyjne od klienta już następnego dnia roboczego. Jednocześnie kurierzy DPD mają obowiązek uważnego sprawdzenia nie tylko tożsamości odbiorcy, ale i dokumentów warunkujących możliwość zawarcia umowy z Netią np. opłacony rachunek telefoniczny, nie starszy niż 3 miesiące.

Jesteśmy zadowoleni ze współpracy z DPD. W naszej działalności terminowość i rzetelność dostaw jest priorytetem - mówi Renata Filipek-Baryłowska, Dyrektor Departamentu Rozwoju relacji z Klientami DPD spełnia nasze oczekiwania w tym zakresie.

Ze względu na skalę współpracy, DPD Polska dedykowała do obsługi firmy Netia również wyspecjalizowanych pracowników Działu Obsługi Klienta. Do ich zadań należy stały kontakt z Netią, natychmiastowa pomoc w rozwiązaniu ewentualnych problemów oraz przygotowywanie i wysyłka do Netii codziennych raportów, zawierających statusy przesyłek.

Netia jest dostawcą szerokopasmowych usług dostępu do Internetu oraz usług telefonicznych i telekomunikacyjnych. Jako pierwsza, stworzyła w pełni komercyjną ogólnopolską sieć bezprzewodową w oparciu o technologię WiMAX. Do jej budowy wykorzystuje technologię firmy Alvarion, dostarczoną i wdrożoną przez Alcatel. Oferta Netii w technologii WiMAX obejmuje pełną gamę usług opartych na protokole IP dla biznesu oraz odbiorców indywidualnych: dostęp do szerokopasmowego Internetu i transmisję danych z szybkością do 2 Mbit/s, połączenia głosowe oraz usługi multimedialne.

06 | 2008 - Etyka w DPD Polska

DPD Polska została uhonorowana dyplomem 'Załoga firmy z wysoką etycznością pracy', przyznanym przez Kapitułę tej nagrody.

Ranking firm o najwyższej etyczności pracy powstał w wyniku szerszego programu badawczego prowadzonego przez Wydział Zarządzania Szkoły Wyższej im. Bogdana Jańskiego w Warszawie. Ma on na celu zbadanie wpływu etyczności pracy załóg na produktywność firmy. Jego skutkiem będzie opracowanie normy etyczności EK1000 dla firm w Polsce i Europie.

Do badań zaproszono ponad 1500 działających w Polsce firm przemysłowych i usługowych

Nagrody przyznano w Warszawie podczas konferencji pt.: 'Konkurencyjna produktywność poprzez działania proetyczne'. Badania wykazały, iż postępowanie etyczne nie prowadzi do spadku konkurencyjności. Przeciwnie - pozwala zaoferować klientom produkt i serwis o lepszej jakości, budzi zaufanie u kontrahentów, a pracownikom stwarza lepsze warunki pracy, przez co wzrasta ich produktywność i stopień identyfikacji. Ponadto wcielenie zasad etycznych pozwala firmom w realizowaniu pewnej głębszej misji.

04 | 2008 - DPD Polska Gazelą Biznesu 2007

DPD Polska znalazła się w prestiżowym gronie Gazel Biznesu 2007. Spotkanie laureatów regionu i uroczysta ceremonia wręczenia nagród odbyła się 21 kwietnia br. w Teatrze Polskim w Warszawie.

Gazele Biznesu to projekt, którego celem jest wyróżnianie każdego roku najbardziej dynamicznych małych i średnich firm działających na Polskim rynku, osiągających bardzo dobre wyniki finansowe, dynamicznie się rozwijających oraz będących rzetelnymi partnerami w biznesie.

Tytuł Gazeli Biznesu jest dla nas bardzo satysfakcjonujący i pozwala wierzyć, że docenią to również obecni i przyszli klienci DPD Polska. To wyróżnienie jest dla nas jednocześnie motywacją, by coraz lepiej służyć naszym odbiorcom, nie spocząć na laurach i nieprzerwanie dążyć do sukcesu - mówi Rafał Nawłoka - Prezes Zarządu DPD Polska.

Ranking uwzględnia nie tylko ostatni rok działalności, lecz także bada dynamikę rozwoju firmy i premiuje jej szybki i stabilny rozwój w ostatnich 3 latach. Gazela to firma średniej wielkości, która dzięki niezwykle dynamicznemu rozwojowi doskonale daje sobie radę wśród nawet znacznie większych konkurentów. Dobre wyniki ekonomiczne musi jednak wzmacniać nieskazitelną reputacją, uczciwością wobec kontrahentów i pracowników.

Miniony rok był bardzo dynamicznym okresem dla DPD Polska. Był to rok największego przyrostu w historii firmy, rok w którym bardzo szybko wzrastała ilość paczek oraz poziom zatrudnienia. W przeciągu ostatnich 3 lat DPD konsekwentnie realizowała cele biznesowe, równocześnie przeprowadzając ostatni etap procesu rebrandingu i zmieniając nazwę z Masterlink na DPD Ciągły, dynamiczny rozwój DPD Polska napędza działania w wielu obszarach funkcjonowania firmy. W ubiegłym roku największy nacisk położony był na rozbudowę infrastruktury. DPD otworzyła 2 duże oddziały w Gdańsku i Poznaniu, które stanowią bardzo ważny element nowej struktury operacyjnej, zwanej Diamentem. Wskutek przeprowadzonych inwestycji ogólna powierzchnia operacyjna DPD powiększyła się o 19 000 m2. Zapotrzebowanie na przestrzeń magazynową wiąże się z rosnącą liczbą obsługiwanych przez DPD przesyłek- jest to wzrost rzędu 40-50 procent rok do roku. Aby utrzymać wysoką jakość usług a tym samym zadowolenie klientów, firma intensywnie inwestuje w modernizację i powiększanie obiektów. Więcej zamówień oznacza też więcej potrzebnych rąk do pracy. Zatrudnienie sięga prawie 5000 pracowników i współpracowników. Ta duża już firma swój rozwój wciąż jednak buduje w oparciu o przyjazną atmosferę pracy, szacunek i zaufanie do pracowników. Pod względem produktowym najprężniej rozwijały się dwie usługi DPD. Pierwsza, przygotowywana i testowana wspólnie z klientami, nazywa się DPD Consumer Premium - produkt dedykowany do obsługi segmentu B2C. Druga, dotyczy międzynarodowego transportu drogowego DPD. Firma odnotowała ogromne wzrosty, rzędu 160 procent, w segmencie przesyłek międzynarodowych. DPD doręcza paczki w całej Europie, a w obliczu zmiany marki firma stała się wiarygodnym międzynarodowym partnerem biznesowym. Rok 2007 to również rok szerokiej automatyzacji w DPD. W oddziałach i sortowniach firmy jest coraz więcej automatycznych urządzeń, DPD przemodelowała również portfolio przewożonych paczek i ograniczyła w sieci nietypowe gabarytowe przesyłki. Służy to przede wszystkim temu by klientom zapewniać jak najwyższą jakość  serwisu.
 
W tym roku do grona Gazel Biznesu trafiło aż 3795 firm, których przedstawiciele zostali zaproszeni już po raz ósmy  do udziału w uroczystych galach regionalnych, będących okazją do integracji z innymi przedstawicielami nagrodzonych firm, nawiązania ciekawych kontaktów biznesowych, poszerzania wiedzy i merytorycznych dyskusji w gronie fachowców - praktyków biznesu.

04 | 2008 - DPD Polska nominowana w jednym z najbardziej prestiżowych konkursów branży logistycznej na świecie - World Mail Awards

DPD Polska została nominowana do prestiżowej nagrody w międzynarodowym konkursie World Mail Awards w kategorii Zarządzanie Zasobami Ludzkimi za projekt komunikacji wewnętrznej - WIN WORDS.

World Mail Awards przyznaje nagrody dla najlepszych rozwiązań w branży pocztowej i logistycznej w dwunastu kategoriach: e-handel, jakość, innowacja, transformacja, obsługa klienta, sprzedaż, przedsiębiorczość, bezpieczeństwo, technologia, społeczna    odpowiedzialność biznesu, zarządzanie zasobami ludzkimi oraz wzrost.

W tym roku kapituła konkursowa spośród projektów spływających z całego świata wyłoniła 34 finalistów, reprezentujących 18 krajów.

DPD Polska otrzymała nominację w kategorii Zarządzanie Zasobami Ludzkimi, w której kapituła konkursu ocenia najlepsze praktyki w zakresie zarządzania zmianą, szkoleń oraz rozwoju i motywowaniu pracowników. W tej kategorii firma DPD Polska konkuruje z Pocztą Norweską i Hiszpańską - Correos.

WIN-WORDS jest projektem komunikacji wewnętrznej mającym na celu stopniową poprawę ogólnej jakości obsługi przy użyciu podejścia employee-customer-profit chain, zapewnienie skutecznego przepływu informacji w dół struktury w ciągu 9 dni roboczych o zebrania zarządu, zwiększenie motywacji pracowników poprzez wzmocnienie przywództwa oraz docenienie ich opinii, aktywną poprawę wewnętrznej reputacji firmy poprzez zredukowanie skutków głuchego telefonu i zaangażowanie pracowników w codzienną realizację projektów strategicznych, zapewnienie spójności informacji ze wszystkich poziomów organizacji podczas komunikacji z klientami oraz skuteczne wdrożenie procedur operacyjnych i sprzedażowych podczas okresu szczytu oraz przeprowadzenia symulacji sytuacji kryzysowych. Projekt WIN-WORDS został wdrożony w DPD Polska w 2007 roku.
Dane empiryczne dowodzą, że znacząca poprawa skuteczności komunikacji wiąże się z trzydziestoprocentowym wzrostem wartości rynkowej przedsiębiorstwa badania W.Wayatta. W branży usług kurierskich CEP jakość świadczonych usług i wizerunek firmy zależy w dużej mierze od zaangażowania i motywacji pracowników. W ciągu kilku ostatnich lat firma DPD Polska bardzo szybko się rozwija. Średnia stopa wzrostu przekracza 40 procent rocznie, a wzrost zatrudnienia 15-20 procent. W chwili obecnej firma posiada złożoną strukturę organizacyjną- ponad 4000 pracowników i współpracowników w 49 oddziałach na terenie całego kraju. Do roku 2007 firma koncentrowała się przede wszystkim na komunikacji strategicznej z mediami i klientami, wdrażając jedynie podstawowe narzędzia komunikacji wewnętrznej oraz prowadząc taktyczne kampanie, np. podczas zmiany marki. W dużej mierze pominięto znaczenie strategicznej komunikacji wewnętrznej dla wzrostu wartości firmy jakość i rentowność oraz budowania pozytywnego wizerunku marki. Aby móc odnotować wyższy poziom zaangażowania pracowników, DPD Polska postanowiło wdrożyć długoterminową strategię komunikacji wewnętrznej- mówi Olga Kozierowska-Skwarło, Dyrektor Komunikacji i Marketingu GeoPost CSEE, autorka projektu.

Projekt WIN-WORDS został już doceniony przez Grupę GeoPost, która przyznała mu nagrodę w konkursie QUALITY AWARDS 2008. Obecnie jest wdrażany w DPD na Litwie, Łotwie i Estonii.

04 | 2008 - GeoPost wzmacnia swoją obecność w Rumunii, stając się głównym udziałowcem Pegasus

Paryż 4 Kwietnia 2008. Geopost wspólnie ze swoim partnerem Yurtici Kargo, nabyło większość akcji Pegasus - jednej z najprężniej działających firm kurierskich w Rumunii. Finalizacja nabycia firmy nastąpiła 27 Marca 2008.

GeoPost dąży do zdobycia pozycji głównego gracza na rynku międzynarodowym, obecnego na wszystkich rynkach europejskich ze swoją marką DPD. współpraca operacyjna i liczne spotkania jakie prowadziliśmy z Pegasus przez ostatnie lata okazały się bardzo owocne - powiedział Marek Różycki, CEO of CSEE Central and South and Estern Europe Geopost.

W 1997 roku, Pegasus został założony jako firma rumuńska i był pierwszą firmą w Rumunii, która oferowała miejski serwis dostarczający przesyłki w trybie od drzwi do drzwi. Obecnie klienci Pegasus będą mogli korzystać z doskonałej sieci europejskiej, jaką zapewnia DPD.

Usługi drogowe DPD i serwis Europejski okazały się być niezwykle popularne na wszystkich innych krajowych i zagranicznych rynkach europejskich.

Chcielibyśmy pogratulować pracownikom i partnerom Pegasus Courier Srl, którzy pracując razem doczekali tak doniosłej chwili. Jestem optymistycznie nastawiony co do dalszego rozwoju Pegasus w ramach Geopost. Jestem także dumny z faktu iż reprezentuję nową, silną część GeoPost Group - powiedział James Gray- Cheape, CEO Pegasus Courier Srl.

04 | 2008 - GeoPost ogłasza wyniki za 2007 rok
Grupa osiągnęła obrót 3.1 miliardów EURO
Paryż, 1 kwietnia 2008

Grupa GeoPost, holding należący do poczty francuskiej La Poste, będący dominującym graczem na międzynarodowym rynku ekspresowym BtoB, odnotowała obrót w wysokości 3.171 miliardów EURO w 2007 roku. W porównaniu z rokiem 2006 jest to wzrost o 6.8 procent.

GeoPost wzmocnił swoją pozycję w Europie dzięki podpisaniu umowy franszyzowej z Seurs Santander w Hiszpanii oraz wzmocnieniu swojej współpracy z Yurtiçi Kargo -wiodącej firmy przesyłek transportowych w Turcji, poprzez 25-procentowy udział w jej kapitale. Joint-venture z Laser group umożliwiło GeoPost wejście na krajowy rynek ekspresowy państw Afryki Południowej.

GeoPost rozprzestrzeniła swoją międzynarodową markę DPD na Polskę, Benelux, Rosję i kraje bałtyckie. Grupa GeoPost, do której należą czołowe firmy z poszczególnych rynków lokalnych, dzięki rozbudowanej europejskiej sieci transportowej DPD, plasuje się na trzecim miejscu pod względem wielkości obrotu na rynku ekspresowym w Europie.

Porozumienia zawarte z Air France /SoDeXi i Aramex dało GeoPost dostęp do połączeń międzykontynentalnych.

Wynikiem 528 milionów przesyłek dostarczanych w 2007 roku do 300,000 klientów, GeoPost zajmuje drugie miejsce pod względem wolumenu na europejskim rynku ekspresowym.

04 | 2008 - Kochamy paczki
Najlepsze drogi do Europy wybiera DPD
- kampania reklamowa DPD Polska

1 kwietnia wystartowała pierwsza, oficjalna kampania reklamowa DPD w Polsce pod hasłem Wysyłamy paczki w kraju i w Europie.

Po pomyślnym zakończeniu procesu re-brandingu z Masterlink Express na DPD w 2007 przyszła pora na podjęcie zdecydowanych działań promujących DPD jako nową markę na polskim rynku usług kurierskich. Kampania telewizyjna wystartowała 1 kwietnia br. i w telewizji potrwa do końca miesiąca, tj. 30 kwietnia 2008, natomiast w Internecie będzie prowadzona 3 miesiące.

Celem strategicznym kampanii jest budowanie międzynarodowego wizerunku firmy, poprzez komunikowanie wartości marki DPD jako firmy przyjaznej i indywidualnie traktującej klientów w całej Europie oraz wspierającej ich w rozwiązywaniu problemów biznesowych. Poprzez hasło reklamowe Wysyłamy paczki w kraju i w Europie DPD Polska bezpośrednio informuje dotychczasowych i potencjalnych klientów o zakresie oferowanych usług, przy czym największy nacisk położony jest na międzynarodowe usługi drogowe, gdyż do tej pory firma postrzegana była jako lokalny gracz.

Humor w logistyce
DPD zaproponowało zaskakującą formę kampanii. Wprowadzony został nietypowy dla branży logistycznej język i forma przekazu formy wirusowe. Cechą charakterystyczną przekazu są bowiem: szczególna lekkość, dowcip, unikanie specjalistycznych sformułowań. Lekko i z humorem opowiedziana historia ma za zadanie nie tylko poinformować grupę docelową czym jest DPD i jakie usługi świadczy, ale i zaintrygować odbiorców oraz zachęcić ich do skorzystania z usług firmy.

Punktem wyjścia dla zbudowania całej komunikacji w kampanii reklamowej jest produkcja 3 filmów w studiu filmowym Odeon, z wykorzystaniem aktorów z dawnego kabaretu NEGLIŻ. Motywem łączącym wszystkie filmy jest postać sympatycznego Dyrektora, który w każdym z odcinków prezentuje swoje zadowolenie ze współpracy z DPD, pomagającej mu wysyłać przesyłki do Europy. DPD uosabia atrakcyjna dziewczyna w kostiumie paczki, będąca panaceum na wszystkie problemy logistyczne firmy, w której pracują Dyrektor i Inżynier.

Wszystko inspirowane jest nurtem klasycznej polskiej komedii, której twórcą był niezapomniany Stanisław Bareja. Potraktowanie kampanii z przymrużeniem oka, tak nietypowe dla branży logistycznej, decyduje o jej oryginalności.

Kanały komunikacji- koncepcja 360°
DPD zastosowało koncepcję 360 stopni i wykorzystuje szeroki wachlarz elementów marketingowych, od telewizji, poprzez Internet po direct marketing i komunikację wewnętrzną. Przy czym wszystkie zastosowane elementy marketingu przekazują tą samą treść. Całość kreacji filmowej tworzy tryptyk spięty tą samą formą humoru i grupą postaci.

Spoty telewizyjne pojawią się na antenie biznesowych stacji telewizyjnych TV Biznes, TVN24. Wyprodukowane zostały spoty o długości 45 i 30 sekund, natomiast w Internecie zobaczymy filmy wirusowe o długości 60 sekund, które zaczną żyć własnym życiem na portalach typu YouTube, wrzuta, smog.

Spoty reklamowe i filmiki wirusowe kierują internautów do specjalnie uruchomionej na potrzeby kampanii strony www.kochamypaczki.pl. Serwis internetowy podzielony jest na dwie sekcje: biznesową i rozrywkową. W części biznesowej przedstawione są szczegóły dotyczące międzynarodowej usługi drogowej DPD CLASSIC. Ta część serwisu ma za zadanie zachęcić klientów do pozostawienia informacji dotyczącej prowadzonej działalności i umożliwić tym samym  kontakt z przedstawicielem handlowym. Potencjalni klienci promowani są unikalnymi dzwonkami na komórki nawiązującymi do dialogów z filmów. Część rozrywkowa ma za zadanie budowanie minispołeczności, która kocha paczki. Daje możliwość obejrzenia wszystkich kreacji i przesłania filmów dalej, ściągnięcia tapet oraz zostania scenarzystą. Najbardziej dowcipne dialogi nagrodzone zostaną atrakcyjnymi nagrodami w postaci wycieczki zagranicznej.

Dopełnieniem akcji jest intrygujący e-mailing o specjalnym layoucie, kierowany do obecnych i potencjalnych klientów. Celem mailingu jest budowa świadomości marki DPD oraz wsparcie sprzedaży.

Zgodnie z przyjętą przez DPD Polska strategią marketingu 360 stopni kampanię reklamową uzupełniają działania skierowane bezpośrednio do pracowników firmy, dla których przygotowana została specjalna kampania wewnętrzna. We wszystkich oddziałach firmy w całym kraju zorganizowany został przedpremierowy pokaz spotów reklamowych. Zanim cała Polska mogła zobaczyć spoty w telewizji i Internecie, pracownicy DPD byli tymi, którzy te oryginalne krótkie filmy zobaczyli jako pierwsi
Od 7 kwietnia uruchomiona zostanie również specjalna podstrona internetowa dla pracowników firmy, na której będzie można nie tylko obejrzeć filmiki, ale i ściągnąć wyjątkowo zabawne dzwonki do swoich telefonów.
Wszyscy będą mieli możliwość podzielenia się filmami z rodziną i przyjaciółmi, a także wzięcia udziału w konkursach z atrakcyjnymi nagrodami. W ramach kampanii, DPD Polska położyła nacisk na wsparcie sprzedaży oraz zaangażowanie w działania wspierające sprzedaż, pracowników i kurierów. Komunikacja wewnętrzna będzie zatem silnym elementem wspierającym komunikację zewnętrzną m.in. za pomocą proponowanych konkursów.

Dotychczas w branży logistycznej wykorzystywane były 1-2 kanały komunikacji marketingowej, głównie w oparciu o media drukowane. Sporadycznie pojawiały się kampanie bilboardowe oraz klasyczna reklama w Internecie. DPD była pierwszą firmą na rynku logistycznym, która wykorzystała marketing wirusowy w swoich działaniach marketingowych, w ramach procesu re-brandingu już w 2007 roku.

Kampania Wysyłamy paczki w kraju i w Europie jest elementem III i ostatniej fazy Strategii zarządzania zmianą Masterlink zmienia się w DPD. W Polsce realizowana jest przez Dział Marketingu i Komunikacji DPD. Za zakup mediów odpowiedzialny jest dom mediowy PIN Media, a za realizację spotów reklamowych studio filmowe Odeon.

03 | 2008 - Jestem kobietą pracującą i żadnej pracy się nie boję
Kobieca twarz logistyki w DPD Polska

Znane powszechnie powiedzenie Ireny Kwiatkowskiej z, można powiedzieć, kultowego już serialu Czterdziestolatek: Jestem kobietą pracującą i żadnej pracy się nie boję do dnia dzisiejszego nie straciło na aktualności. Swoje powiedzonko bohaterka powtarzała  niemal w każdym odcinku, wcielając się we wciąż nowe role zawodowe. Zaskakiwała i bawiła nas wykonywaniem zawodów kojarzonych, bądź co bądź, z mężczyznami.

Dzień Kobiet jest doskonałym momentem by kilka słów poświęcić  kobietom, które swoją karierę zawodową związały z działalnością kurierską czy też logistyczną.
W dzisiejszych czasach tzw. męskie zawody przestały stanowić tabu dla płci pięknej, która, jak się okazuje, doskonale radzi sobie w każdej branży. Dziś coraz częściej spotykamy kobiety-prezesów, kobiety-pilotów czy kobiety-kurierów...

Warto przyjrzeć się zatem kobiecej twarzy logistyki, w której to branży kobiet przybywa z roku na rok, mimo, iż logistyka kojarzona jest z twardym męskim zawodem. DPD Polska, jedna z największych firm kurierskich w Polsce, zatrudnia 415 kobiet, co stanowi ponad 42 procent pracowników etatowych korporacji.

W firmie znalazły swoje miejsce na wszystkich szczeblach struktury organizacyjnej: od członkiń zarządu, poprzez stanowiska kierownicze, po biurowe. Kobiety w DPD pełnią także funkcje przedstawicielek handlowych, dyspozytorek, a nawet magazynierek i kurierek. Firma może pochwalić się dużym odsetkiem pań pełniących rolę szefów oddziałów- jest ich aż 32 procent. Przy czym kierowane przez kobiety oddziały osiągają bardzo dobre rezultaty pod względem jakości pracy operacyjnej. A że to logistyka... Nie szkodzi. I w tej branży kobiety odnalazły się doskonale: zarządzają łańcuchami dostaw, dbają o poprawność procesów logistycznych,  skutecznie sprzedają usługi, dzielnie sortują paczki, a nawet je dostarczają, pełniąc role kurierek. Branża logistyczna przestała być już domeną męską. Kobiety również i tu znalazły swoje miejsce.

Co istotne nie straciły nic ze swojej kobiecości. Nadal uśmiechem roztapiają lody, z empatią rozwiązują problemy zarządcze, nadal łagodzą  obyczaje, a co najważniejsze nadal zajmują się domem i wychowują dzieci. Kobiety w branży realizują się zawodowo, ale i doskonale godzą ten nietypowy zawód z macierzyństwem, przy czym w DPD nie muszą dokonywać wyboru pomiędzy pracą a założeniem rodziny. Firma prowadzi bowiem przemyślaną politykę prorodzinną. Panie po urlopach macierzyńskich chętnie do DPD wracają i z otwartymi ramionami witane są z powrotem na pokładzie.

Liczba kobiet zatrudnionych w DPD - 42,43 procent* pracowników firmy
Liczba kobiet na poszczególnych szczeblach:
-top management  - 30 procent* składu zarządu
-poziom kierowniczy  - 38,75 procent* pracowników szczebla kierowniczego
-kierowniczki oddziałów - 32 procent kierowników jednostek terenowych
-pracownice biurowe  - 71,72 procent* osób zatrudnionych na stanowiskach biurowych
Średnia wieku kobiet zatrudnionych w DPD  - 28,99*
Liczba zatrudnionych dyspozytorek  - 5* 
Liczba kurierek - 54


*dane dotyczą wyłącznie pracowników etatowych

Przyjazna kobietom polityka personalna w DPD Polska koncentruje się na czterech założeniach:
1. DPD stosuje politykę równości, zatrudniając wiele kobiet na wysokich stanowiskach np.Vice Prezes
2. Zapewnia miejsca pracy po powrocie z urlopu macierzyńskiego lub wychowawczego te same stanowiska / możliwość rozwoju
3. Przewiduje elastyczne godziny pracy dla kobiet mających małe dzieci 7:00-16:00, lub praca projektowa 4. Gwarantuje wirtualne stanowiska pracy.

Strategia personalna DPD Polska jest zintegrowana ze strategią zarządzania firmy. DPD docenia, jak ważną rolę w budowie pozycji rynkowej firmy odgrywają pracownicy, czego świadectwem jest misja organizacji oraz zasady polityki personalnej. Polityka równości jest polityką świadomych wyborów. Istotne jest to że kobieta ma wybór w każdym momencie, może skorzystać z urlopu wychowawczego, a także wirtualnego stanowiska pracy. Postęp technologiczny związany z rozwojem łączności elektronicznej ma ogromny wpływ na zmiany w systemie pracy. Nieograniczone możliwości przesyłania danych zmniejszają potrzebę fizycznej obecności pracownika w biurze- powstają zatem tzw. wirtualne stanowiska pracy. Wiele firm na świecie, mając na uwadze bardziej efektywne wykorzystanie czasu pracy, redukcję kosztów stałych oraz uelastycznienie czasu pracy zatrudnionych osób, zwraca się ku telepracy. Do dziś mało popularne wirtualne stanowiska pracy, są już wdrażane przez firmy w Polsce.  Jedną z niewielu takich firm na rynku polskim jest właśnie DPD Polska.
Dynamiczny rozwój firmy wraz z postępującą informatyzacją sprawiły, iż zaczęliśmy szukać możliwości bardziej efektywnego wykorzystania miejsca pracy oraz ułatwienia życia niektórym pracownikom. Okazało się, że w związku z dostępnością naszego systemu operacyjnego Unisoft przez całą dobę, osoby pracujące na danych elektronicznych- przygotowujące zestawienia, rozliczenia i raporty- mogą dokładnie te same czynności wykonywać na odległość, korzystając z kodowanych transmisji danych poprzez łącza internetowe.
Wdrożenie wirtualnych stanowisk niesie ze sobą korzyści zarówno dla pracownika jak i pracodawcy. Pracodawca przede wszystkim zmniejsza wiele kosztów stałych oraz może liczyć na większą elastyczność pracownika w momencie zlecania pracy doraźnej. Natomiast pracownik sam zarządza swoim czasem pracy - jest rozliczany z wykonania projektu, a nie z ilości przepracowanych godzin- nie marnuje czasu na dojazdy i powroty do / z pracy co jest szczególnie istotne w przypadku gdy mieszka bardzo daleko, ponadto ma możliwość dodatkowego zarobku będąc w stanie efektywnie wykorzystać czas.
Wirtualne stanowiska stanowią także idealne rozwiązanie w przypadku kobiet w ciąży oraz kobiet wychowujących dzieci. Podczas trudnej ciąży lub mając małe dziecko wymagające stałej opieki  trudno jest dzień w dzień pojawiać się w pracy, dlatego też wirtualne stanowiska są niezwykle pomocne. W DPD kilka kobiet skorzystało już z wirtualnych stanowisk pracy.
Kobiety będące na wysokich stanowiskach mają często dylemat czy dany moment jest odpowiedni na zajście w ciąże. Zastanawiają się jak na to spojrzy ich przełożony, czy będą miały gdzie wrócić- bo przecież nie ma ludzi niezastąpionych, a ktoś musi kierować ich zespołem, podejmować strategiczne decyzje itp. W DPD kobiety mają ogromny komfort i nie muszą się o to martwić, ponieważ firma kilka lat temu wprowadziła wirtualne stanowiska pracy dla kobiet mających trudną ciążę, chcących pozostać z dzieckiem w domu po urlopie macierzyńskim oraz dla pracowników mieszkających bardzo daleko od siedziby firmy. Polityka firmy jest zdecydowanie przyjazna kobietom, pomimo iż DPD działa w typowo męskiej branży.
Edyta Górecka
Dyrektor Personalny, Członek Zarządu DPD


Dzisiaj kobiety na stanowiskach kierowniczych w logistyce przestają być wyjątkowym zjawiskiem, jest ich coraz więcej i osiągają wyniki, które są najlepszą tarczą obronną wobec wątpliwości co do możliwości kobiet w walce z męskimi zadaniami. Natura kobieca pomaga w organizacji i planowaniu procesów, nikt tak jak my kobiety nie potrafi w krótkim czasie pogodzić tak wielu spraw, a jak wiadomo czas i skuteczność to w branży kurierskiej podstawa. Praca pod presją czasu powoduje wiele napięć i tu również kobiece podejście daje pozytywne efekty, gdyż łatwiej przychodzi nam kobietom łagodzenie konfliktów, budowanie przyjaznej atmosfery zarówno w relacjach z kurierami i pracownikami jaki i z klientami. Dodatkowo kobiety wpływają podświadomie na motywację mężczyzn-współpracowników, którzy starają się bardziej aby nie okazać słabości i nie stracić w oczach pracujących z nimi kobiet, co może się tylko pozytywnie odbić na wynikach.
Katarzyna Chojecka
Kierownik Działu Kontroli Rozliczeń


Właśnie mija 9 lat i 9 miesięcy od momentu, w którym związałam się z Firmą. Pełnię funkcję Kierownika Oddziału w Krakowie - jednego z największych oddziałów w kraju jeśli chodzi o ilość przechodzących przez magazyn przesyłek. Zaczynałam od zarządzania zaledwie 3 osobowym zespołem kurierów i niewielką grupą ludzi pracujących w magazynie oraz przy obsłudze Klienta - dzisiaj zarządzam ponad 200 osobowym zespołem osób pracujących w 24 godzinnym trybie 7 dni w tygodniu angażując się przy tym w różnego rodzaju ogólnofirmowe projekty. To, co fascynuje w tej branży - to właśnie tempo rozwoju i związana z nim konieczność ciągłego doskonalenia umiejętności, warsztatu pracy. Nacisk na jakość usług, wysokie standardy zarządzania zespołem oznacza konieczność ustawicznego rozwoju, kreowania rozwiązań - nawet na potrzeby danej chwili. Stwarza możliwość pozyskania różnego rodzaju doświadczeń na rozmaitych płaszczyznach. Tak intensywne życie zawodowe pozwala potem docenić życie prywatne - smakuje podwójnie każda chwila spędzona w gronie rodzinnym, prozaiczne czynności są prawdziwą odskocznią i przyjemnością. Mam swoją metodę patrzenia na życie i to, co ono przyniesie - potrafię rozróżnić skalę problemu rozwiązując proste zagadnienia od razu i poświęcając więcej czasu ale nie emocji zdarzeniom tego wymagającym. Dbam o zachowanie równowagi pomiędzy tym,  co muszę robić a tym, co chcę i lubię robić moja pasja to urządzanie wnętrz i podróże. Taki schemat działania pozwala mi zachować pogodę ducha, optymizm i chęć do działania.
Anita Niemczyk-Wójcik
Kierownik Oddziału w Krakowie



Moim zdaniem zawód kuriera jest zawodem, który równie dobrze wykonywać może mężczyzna jak i kobieta, jednak nie wolno stawiać znaku równości pomiędzy kurierem a kurierką. Są bowiem minusy w branży, które powodują, że kobietom trudniej jest podołać pewnym zadaniom, jak na przykład odbiór od klienta ciężkich przesyłek, których ja ze względu na płeć i swój wiek nie powinnam dostarczać. Takie sytuacje są jednak uwzględniane przez dyspozytorów i zlecenie kierowane jest w męskie ręce. Jako kobiety radzimy sobie sprytem i nadrabiamy ilością realizowanych zleceń. Nie dajemy się zdystansować mężczyznom. Istotną niedogodnością dla kobiet jest również fakt, że prowadzą dom, zajmują się rodziną i wychowują dzieci, dlatego dla nas naturalnym jest, że po pracy, mimo zmęczenia, wracamy do domów, gotujemy,  sprzątamy, pierzemy i zajmujemy się wszystkim tym, co nasi koledzy zastają w domach gotowe i podane na tacy. Urokiem pracy w takim zawodzie są reakcje klientów, do których po odbiór paczki przyjeżdża nie oczekiwany kurier a... kobieta. Obserwujmy zdziwienie wymalowane na twarzach zleceniodawcy, a niejednokrotnie słyszymy na nasz widok okrzyk Oooo. Nigdy jednak nie spotkała mnie żadna przykrość ze strony klientów, pewnie dlatego, że nie mają śmiałości niegrzecznie zachować się w obecności dojrzałej kobiety. Czasami jesteśmy nawet  wykorzystywane jako tajna broń i wysyłane do niezadowolonego klienta po to by załagodzić sprawę. I to działa. Klienci miękną, bo nie wypada im zachowywać się emocjonalnie przy kobiecie. Tylko na odchodnym często słyszymy: bo jakby tu przyjechał chłopak.... A kolegów mam przecież bardzo fajnych.
Ewa Walczak
Kurierka

01 | 2008 - Noworoczna Paczka DPD zyskuje coraz większą popularność wśród ludzi dobrego serca.

DPD Polska, zachęcona sukcesem poprzednich edycji, już po raz trzeci przeprowadziła akcję Noworoczna Paczka DPD Polska. Finał akcji, czyli Wielkie Pakowanie zabawek, odbył się 29 stycznia w siedzibie DPD Polska. W tym roku pracownicy firmy oraz klienci, ponownie zebrali ponad 8000 darów, które doręczone będą potrzebującym dzieciom w całej Polsce.

Trwający od początku roku projekt polega na zbiórce zabawek wśród wszystkich pracowników firmy, w każdym z 50 oddziałów, a także pośród zainteresowanych klientów. Wzorem lat poprzednich, także i w tym roku, we współpracy z Polskim Czerwonym Krzyżem zostały wybrane placówki społeczne, pośród których znalazły się m.in. świetlice socjoterapeutyczne oraz domy interwencji kryzysowej dla matek z dziećmi.

Przedmiotem zbiórki były nie tylko zabawki, ale także wszelkiego rodzaju przybory szkolne (piśmiennicze, zeszyty, linijki, gumki, etc), książki oraz słodycze. W związku z rosnącymi potrzebami placówek PCK, DPD Polska nie tylko zainicjowała akcję, ale także przekazała dodatkowe środki na zakup darów. Największą aktywnością, w tej pięknej akcji obdarowywania najbardziej potrzebujących dzieci, wykazał się oddział DPD w Katowicach, który przekazał aż 1253 zabawek.

'Akcja Noworoczna Paczka stała się już tradycją w naszej firmie. Obdarowywanie potrzebujących dzieci, które z zachwytem i wzruszeniem rozpakowują noworoczne prezenty jest nie tyle co piękne ale niezwykle potrzebne. Z roku na rok zbieramy coraz więcej zabawek, książek i artykułów szkolnych. Akcja zyskała na popularności wśród pracowników DPD Polska, wśród naszych klientów a nawet osób prywatnych' – mówi Olga Kozierowska – Skwarło, Dyrektor ds. Marketingu i Komunikacji GeoPost CSEE.

Niniejsza witryna internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.
Dowiedz się więcej o Polityce ochrony prywatności
Zamknij komunikat