Your delivery experts.

landing_page.html.twig

- 3zoneslayout3.html.twig

Formularz reklamacji

Dzięki formularzowi możesz sprawnie złożyć reklamacje za pomocą strony internetowej. Zgłoszenie zostanie automatycznie przekazane do Działu Reklamacji a na podany adres e-mail zostanie wysłane potwierdzenie zgłoszenia wraz z nadanym numerem.

Jeśli chcesz zapoznać się z Warunkami Wykonywania Usług kliknij tutaj.

Minimum wymagań dla prawidłowego działania Formularza reklamacji - użycie przeglądarki internetowej Firefox Mozilla minimum w wersji 19.0 lub wyższy, Internet Explorer minimum w wersji 8.0 lub wyższy, Google Chrome minimum w wersji 25.0 lub wyższy.

Przejdź do formularza reklamacji

Go to complaint form (english version)

Klauzula informacyjna

1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest DPD Polska Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (DPD) z siedzibą w Warszawie przy ul. Mineralnej 15, 02-274 Warszawa.

2) DPD wyznaczyła inspektora ochrony danych, z którym można skontaktować się poprzez e-mail iod@dpd.com.pl, w każdej sprawie dotyczącej przetwarzania Pani/Pana danych osobowych. Do dnia 25 maja 2018 roku obowiązki inspektora ochrony danych pełni Administrator Bezpieczeństwa Informacji, z którym można skontaktować się poprzez wskazany wyżej adres e-mail. 

3) Podane przez Pana/Panią dane osobowe będą przetwarzane:

a) w celu obsługi reklamacji dotyczącej zawartej umowy na podstawie art. 6 ust. 1 lit b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO), a w zakresie w jakim podał(a) Pan(i) także dane fakultatywne, w celu ułatwienia kontaktu, na podstawie Pani/Pana zgody (art. 6 ust. 1 lit a RODO);

b) w zakresie danych zawartych w formularzu zawierającym pola fakultatywne - podstawą prawną przetwarzania jest Pani/ Pana zgoda (art. 6 ust. 1 lit a RODO);

c) w celu ewentualnego ustalenia lub dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami - podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes DPD (art. 6 ust. 1 lit f RODO).

4) Pana/Pani dane osobowe mogą być przekazywane podmiotom świadczącym usługi na rzecz DPD związane z wykonywaniem umowy, w tym zewnętrznemu centrum kontaktu oraz dostawcom rozwiązań informatycznych.

5) Pani/Pana dane będą przetwarzane przez okres wykonywania umowy. W zakresie, w którym Pani/Pana dane przetwarzane są w oparciu o zgodę, dane będą przetwarzane do momentu jej wycofania, jednak nie dłużej niż przez okres wykonywania umowy. Okres przetwarzania może zostać każdorazowo przedłużony o okres przedawnienia roszczeń, jeżeli przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych będzie niezbędne dla ustalenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń lub obrony przed takimi roszczeniami przez DPD.

6) W odniesieniu do danych, których podanie jest fakultatywne, przysługuje Pani/Panu prawo wycofania zgody w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem. Dla celów dowodowych DPD prosi o wycofywanie zgód drogą pisemną lub elektroniczną.

7) Przysługuje Pani/Panu prawo: dostępu do treści danych oraz żądania ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania oraz prawo wniesienia sprzeciwu względem przetwarzania danych.

8) Przysługuje Pani/Panu także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO.

9) Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia sprzeciwu względem przetwarzania danych osobowych w celu określonym w pkt 3) c) powyżej (w ramach prawnie usprawiedliwionego interesu DPD), z przyczyn związanych z Pani/Pana szczególną sytuacją. Dla celów dowodowych DPD prosi o zgłaszanie sprzeciwu drogą pisemną lub elektroniczną.

10) Podanie danych osobowych jest wymagane przez DPD w celu przyjęcia i rozpatrzenia reklamacji, z wyjątkiem danych osobowych, oznaczonych jako fakultatywne, których podanie jest dobrowolne. Konsekwencją niepodania danych osobowych wymaganych przez DPD jest brak możliwości przyjęcia i rozpatrzenia złożonej reklamacji.

Najczęściej zadawane pytania:

1. Jak złożyć reklamację?
Reklamację można składać w formie elektronicznej za pomocą formularza dostępnego na stronie www.dpd.com.pl, w zakładce "Moje DPD", lub w formie papierowej na adres DPD Polska Sp. z o.o. Dział Reklamacji, ul. Mineralna 15, 02-274 Warszawa. Prosimy o dołączenie do zgłoszenia niezbędnych dokumentów (patrz pkt 6), które pozwolą nam sprawnie przeanalizować Państwa zgłoszenie.

2. W jakim czasie otrzymam odpowiedź na reklamację?
Naszym celem jest maksymalne skrócenie czasu oczekiwania na odpowiedź na Państwa zgłoszenia. Ważne, aby Państwo pamiętali o złożeniu wszystkich niezbędnych dokumentów. Maksymalny termin na wydanie decyzji do kompletnie zgłoszonej reklamacji wynosi 30 dni.

3. Co zrobić, gdy stwierdzę szkodę w przesyłce?
W celu potwierdzenia szkody niezbędne jest sporządzenie protokołu szkody w obecności kuriera. Jeśli taka czynność nie była możliwa w czasie dostawy, prosimy o kontakt z naszym Działem Obsługi w celu złożenia zlecenia na spisanie takiego protokołu. Nasze Contact Center jest do Państwa dyspozycji pod poniższymi numerami telefonów 22 577 55 55 lub 801 400 373 Możliwość złożenia zlecenia istnieje także za pośrednictwem maila cc@dpd.com.pl. Spisanie protokołu szkody nie uruchamia procedury reklamacyjnej. Po spisaniu protokołu szkody należy złożyć oficjalną reklamację.

4. W jakim czasie należy zgłosić reklamację?
Wszelkie zgłoszenia należy wnosić w możliwie krótkim terminie po zaistnieniu zdarzenia i skompletowaniu pełnej dokumentacji w sprawie. Formalne terminy składania reklamacji są uzależnione od rodzaju usługi. Więcej informacji uzyskają Państwo po zapoznaniu się z Regulaminem Świadczenia Usług Krajowych i Regulaminem Świadczenia Usług Międzynarodowych

5. Spisałem protokół - co dalej?
W przypadku stwierdzenia szkody w przesyłce należy wnieść pisemną reklamację. Forma wniesienia reklamacji została opisana w pytaniu 1. Przypominamy, że spisanie protokołu szkody nie uruchamia procedury reklamacyjnej.

6. Jakie dokumenty muszę załączyć do reklamacji?
Dokumenty wymagane w zgłoszeniu reklamacyjnym są wyszczególnione w formularzu reklamacyjnym. Po wyborze z listy powodu zgłoszenia, formularz wskaże, jakie podstawowe dokumenty są konieczne do wniesienia roszczeń.  W przypadku zaistnienia szkody podstawowymi dokumentami są: protokół nadania/list przewozowy, formularz reklamacyjny wygenerowany z poziomu formularza zgłoszenia reklamacyjnego, protokół szkody spisany z kurierem, potwierdzenie wartości przesyłki. Pełne informacje znajdą Państwo w aktualnie obowiązujących Regulaminach.