Your delivery experts.

landing_page.html.twig

- 3zoneslayout3.html.twig

Formularz reklamacji

Dzięki formularzowi możesz sprawnie złożyć reklamacje za pomocą strony internetowej. Zgłoszenie zostanie automatycznie przekazane do Działu Reklamacji a na podany adres e-mail zostanie wysłane potwierdzenie zgłoszenia wraz z nadanym numerem.

Jeśli chcesz zapoznać się z Warunkami Wykonywania Usług kliknij tutaj.

Minimum wymagań dla prawidłowego działania Formularza reklamacji - użycie przeglądarki internetowej Firefox Mozilla minimum w wersji 19.0 lub wyższy, Internet Explorer minimum w wersji 8.0 lub wyższy, Google Chrome minimum w wersji 25.0 lub wyższy.

Przejdź do formularza reklamacji

Go to complaint form (english version)

Klauzula informacyjna

1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest DPD Polska Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (DPD) z siedzibą w Warszawie przy ul. Mineralnej 15, 02-274 Warszawa.

2) DPD wyznaczyła inspektora ochrony danych, z którym można skontaktować się poprzez e-mail iod@dpd.com.pl, w każdej sprawie dotyczącej przetwarzania Pani/Pana danych osobowych. Do dnia 25 maja 2018 roku obowiązki inspektora ochrony danych pełni Administrator Bezpieczeństwa Informacji, z którym można skontaktować się poprzez wskazany wyżej adres e-mail. 

3) Podane przez Pana/Panią dane osobowe będą przetwarzane:

a) w celu obsługi reklamacji dotyczącej zawartej umowy na podstawie art. 6 ust. 1 lit b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO), a w zakresie w jakim podał(a) Pan(i) także dane fakultatywne, w celu ułatwienia kontaktu, na podstawie Pani/Pana zgody (art. 6 ust. 1 lit a RODO);

b) w zakresie danych zawartych w formularzu zawierającym pola fakultatywne - podstawą prawną przetwarzania jest Pani/ Pana zgoda (art. 6 ust. 1 lit a RODO);

c) w celu ewentualnego ustalenia lub dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami - podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes DPD (art. 6 ust. 1 lit f RODO).

4) Pana/Pani dane osobowe mogą być przekazywane podmiotom świadczącym usługi na rzecz DPD związane z wykonywaniem umowy, w tym zewnętrznemu centrum kontaktu oraz dostawcom rozwiązań informatycznych.

5) Pani/Pana dane będą przetwarzane przez okres wykonywania umowy. W zakresie, w którym Pani/Pana dane przetwarzane są w oparciu o zgodę, dane będą przetwarzane do momentu jej wycofania, jednak nie dłużej niż przez okres wykonywania umowy. Okres przetwarzania może zostać każdorazowo przedłużony o okres przedawnienia roszczeń, jeżeli przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych będzie niezbędne dla ustalenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń lub obrony przed takimi roszczeniami przez DPD.

6) W odniesieniu do danych, których podanie jest fakultatywne, przysługuje Pani/Panu prawo wycofania zgody w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem. Dla celów dowodowych DPD prosi o wycofywanie zgód drogą pisemną lub elektroniczną.

7) Przysługuje Pani/Panu prawo: dostępu do treści danych oraz żądania ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania oraz prawo wniesienia sprzeciwu względem przetwarzania danych.

8) Przysługuje Pani/Panu także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO.

9) Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia sprzeciwu względem przetwarzania danych osobowych w celu określonym w pkt 3) c) powyżej (w ramach prawnie usprawiedliwionego interesu DPD), z przyczyn związanych z Pani/Pana szczególną sytuacją. Dla celów dowodowych DPD prosi o zgłaszanie sprzeciwu drogą pisemną lub elektroniczną.

10) Podanie danych osobowych jest wymagane przez DPD w celu przyjęcia i rozpatrzenia reklamacji, z wyjątkiem danych osobowych, oznaczonych jako fakultatywne, których podanie jest dobrowolne. Konsekwencją niepodania danych osobowych wymaganych przez DPD jest brak możliwości przyjęcia i rozpatrzenia złożonej reklamacji.

Najczęściej zadawane pytania:

1. Jak złożyć reklamację?
Reklamację można składać w formie elektronicznej za pomocą formularza dostępnego na stronie www.dpd.com.pl, w zakładce "Moje DPD", lub w formie papierowej na adres DPD Polska Sp. z o.o. Dział Reklamacji, ul. Mineralna 15, 02-274 Warszawa. Prosimy o dołączenie do zgłoszenia niezbędnych dokumentów (patrz pkt 6), które pozwolą nam sprawnie przeanalizować Państwa zgłoszenie.

2. W jakim czasie otrzymam odpowiedź na reklamację?
Naszym celem jest maksymalne skrócenie czasu oczekiwania na odpowiedź na Państwa zgłoszenia. Ważne, aby Państwo pamiętali o złożeniu wszystkich niezbędnych dokumentów. Maksymalny termin na wydanie decyzji do kompletnie zgłoszonej reklamacji wynosi 30 dni.

3. Co zrobić, gdy stwierdzę szkodę w przesyłce?
W celu potwierdzenia szkody niezbędne jest sporządzenie protokołu szkody w obecności kuriera. Jeśli taka czynność nie była możliwa w czasie dostawy, prosimy o kontakt z naszym Działem Obsługi w celu złożenia zlecenia na spisanie takiego protokołu. Nasze Contact Center jest do Państwa dyspozycji pod poniższymi numerami telefonów 22 577 55 55* lub 801 400 373* Możliwość złożenia zlecenia istnieje także za pośrednictwem maila cc@dpd.com.pl. Spisanie protokołu szkody nie uruchamia procedury reklamacyjnej. Po spisaniu protokołu szkody należy złożyć oficjalną reklamację.

4. W jakim czasie należy zgłosić reklamację?
Wszelkie zgłoszenia należy wnosić w możliwie krótkim terminie po zaistnieniu zdarzenia i skompletowaniu pełnej dokumentacji w sprawie. Formalne terminy składania reklamacji są uzależnione od rodzaju usługi. Więcej informacji uzyskają Państwo po zapoznaniu się z Regulaminem Świadczenia Usług Krajowych i Regulaminem Świadczenia Usług Międzynarodowych

5. Spisałem protokół - co dalej?
W przypadku stwierdzenia szkody w przesyłce należy wnieść pisemną reklamację. Forma wniesienia reklamacji została opisana w pytaniu 1. Przypominamy, że spisanie protokołu szkody nie uruchamia procedury reklamacyjnej.

6. Jakie dokumenty muszę załączyć do reklamacji?
Dokumenty wymagane w zgłoszeniu reklamacyjnym są wyszczególnione w formularzu reklamacyjnym. Po wyborze z listy powodu zgłoszenia, formularz wskaże, jakie podstawowe dokumenty są konieczne do wniesienia roszczeń.  W przypadku zaistnienia szkody podstawowymi dokumentami są: protokół nadania/list przewozowy, formularz reklamacyjny wygenerowany z poziomu formularza zgłoszenia reklamacyjnego, protokół szkody spisany z kurierem, potwierdzenie wartości przesyłki. Pełne informacje znajdą Państwo w aktualnie obowiązujących Regulaminach.

*Opłata za połączenie zgodna z cennikiem operatora