Your delivery experts.

landing_page.html.twig

- 3zoneslayout3.html.twig

-- 1_column_1_row.html.twig

Historia

samo04

 

Firma DPD Polska (wcześniej Masterlink Express) rozpoczęła działalność w 1991 roku jako spółka ze stuprocentowym kapitałem polskim. W 1998 roku firma została kupiona przez Grupę Poczty Szwedzkiej. Pozwoliło to na dalszy dynamiczny rozwój, doskonalenie serwisu i poszerzanie zakresu oferowanych usług. W lipcu 2002 roku spółka została przedstawicielem DPD, dzięki czemu zyskała dostęp do sieci obejmującej ponad 30 krajów Europy. Zakupione w październiku 2002 roku 100% udziałów w Air Cargo Poland, pozwoliły poszerzyć wachlarz usług o działalność celną i spedycyjną - lotniczą, morską i drogową.

Od maja 2004 francuski holding GeoPost, należący do poczty francuskiej La Poste, stał się jedynym właścicielem Masterlink. W 2007 roku firma oficjalnie zmieniła nazwę na DPD Polska Sp. z o.o.

W latach 2006-2012 nastąpiła dynamiczna rozbudowa infrastruktury logistycznej. Nowa Centralna Sortownia DPD Polska w Strykowie zamknęła okres budowy struktury tzw. "Diamentu" DPD Polska, łączącego największe regionalne centra sortujące na terenie kraju.

Dzięki wsparciu poczty francuskiej firma była w stanie dokonać znaczących inwestycji w rozwój. W kwietniu 2014 roku DPD Polska złożyła ofertę zakupu firmy kurierskiej Siódemka, należącej do funduszu inwestycyjnego Abris. W październiku tego samego roku, UOKIK wyraził zgodę na akwizycję, w wyniku której Grupa DPD stała się jednym z liderów polskiego rynku kurierskiego, z 24% udziałem i rocznym obrotem przekraczającym 1 miliard zł.

W 2015 roku DPD Polska zmieniła swój rynkowy wizerunek wraz ze wszystkimi podmiotami objętymi nową identyfikacją wizualną DPDgroup. Wynika to z nowej strategii właściciela marki, holdingu GeoPost. Wprowadzone zmiany są efektem nowego, opartego na bliskim partnerstwie biznesowym podejścia do obsługi Klienta, koncentracji na potrzebach konsumenta i ściślejszej integracji pomiędzy spółkami holdingu. Priorytetem dla DPDgroup, międzynarodowej sieci kurierskiej holdingu Geopost jest zapewnienie jednolitych standardów obsługi klienta we wszystkich krajach grupy.

W 2016 r. firma obchodziła 25-lecie działalności. Wprowadziła ważne dla konsumentów rozwiązanie: płatność kartą za przesyłki płatne przy odbiorze. Uruchomiła także sieć punktów nadań i odbiorów DPD Pickup, liczącą obecnie ponad 1400 placówek.

W kwietniu 2017 DPD Polska wprowadziła kolejne rozwiązanie konsumenckie – szybkie płatności BLIK służące do regulowania należności za przesyłki pobraniowe.

DPDgroup doręcza codziennie 4 mln przesyłek na całym świecie w sposób neutralny dla środowiska. Jest siecią kurierską holdingu GeoPost, który należy do poczty francuskiej La Poste. Geopost w 2016 zanotowała przychody w wysokości 6,2 mld euro.